Bolehkah anda menyewa kereta dengan kad debit?

 

Bolehkah anda menyewa kereta dengan kad debit

Ingin menyewa kereta dengan kad debit? Lihat syarikat penyewaan mana yang membenarkan anda menyewa kereta tanpa kad kredit dan syarat khas dikenakan.

Baca: kembara dengan haiwan peliharaan anda

Jika anda ingin menyewa kereta atau pernah menyewa pada masa lalu, anda sudah tahu kebanyakan syarikat penyewaan memerlukan kad kredit atas nama penyewa semasa pengambilan. Walau bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai kad kredit atas nama mereka. Apa yang boleh anda lakukan jika itu kes anda?

Jom lihat: Adakah syarikat penyewaan kereta membenarkan haiwan peliharaan?

Bolehkah anda menyewa kereta dengan kad debit?

Jawapan ringkas: ya. Walaupun ia tidak selalunya semudah menyewa kereta dengan kad kredit, menggunakan kad debit dibenarkan oleh kebanyakan syarikat penyewaan kereta utama.


Keperluan tambahan sewa kereta kad debit

Sila ambil perhatian bahawa semasa menyewa kereta dengan kad debit dibenarkan, beberapa syarat mungkin dikenakan. Syarikat sewa kereta mungkin memerlukan satu atau lebih dokumen sebagai tambahan kepada keperluan sewa kereta biasa, seperti:

Ketahui: Bagaimanakah harga dinamik penyewaan kereta berfungsi?

Bil utiliti (seperti bil air atau gas, satu atau lebih)

Bukti insurans (kerana kad kredit biasanya menyediakan insurans mereka sendiri dan kad debit tidak)

Rujukan peribadi (maklumat hubungan satu atau lebih orang untuk mengesahkan maklumat peribadi anda, seperti nama dan alamat)

Tiket perjalanan pergi balik dari lokasi penghantaran

Pengenalan tambahan sebagai tambahan kepada lesen memandu anda (seperti pasport AS yang sah)

Stub gaji terkini

Selain itu, syarikat penyewaan juga boleh melakukan semakan kredit dan hanya menerima kad debit daripada rangkaian kad kredit tertentu, seperti VISA, MasterCard atau lain-lain.

Mengapa menyewa kereta dengan kad debit lebih sukar?

Senarai keperluan tambahan di atas agak menakutkan, bukan? Tetapi mengapa syarikat penyewaan menjadikannya lebih sukar untuk menyewa dengan debit dan bukannya kad kredit?

Jom baca: Sewa kereta perbatuan terhad - apakah ia?

Pada asasnya, apabila syarikat penyewaan membenarkan anda menyewa dengan kad debit, mereka menganggap risiko yang lebih besar. Dengan maklumat kad kredit, pembekal sewa boleh mengenakan bayaran tambahan seperti tiket letak kereta, denda dan sedikit calar walaupun pemandu tidak hadir. Tetapi itu tidak boleh dilakukan dengan kad debit, kerana nombor PIN diperlukan untuk membuat sebarang caj.


Ini bermakna jika syarikat sewa menerima tiket letak kereta selepas anda memulangkan kereta, contohnya, adalah lebih sukar untuk mengecajnya daripada anda kerana mereka tidak boleh menggunakan maklumat kad kredit sahaja.


Perlu diingat bahawa kad kredit bukan sahaja digunakan untuk membayar kereta sewa anda, tetapi juga untuk penahanan kredit, juga dikenali sebagai deposit keselamatan. Syarikat penyewaan mungkin meminta deposit, tetapi apabila menggunakan debit, wang itu tidak akan tersedia untuk anda gunakan dengan perbelanjaan perjalanan, contohnya. Ini adalah perkara penting untuk diingati.

Apa yang lebih baik: menyewa kereta dengan kad kredit atau dengan kad debit?

Secara umumnya, jika anda memiliki kad kredit, gunakan kredit. Menggunakan kad debit mungkin lebih mudah bagi sesetengah orang, tetapi, memandangkan anda perlu menyediakan lebih banyak dokumen dan maklumat peribadi, nampaknya menggunakan kad debit bukanlah satu tawaran yang baik.


Jika anda masih merasakan kad debit ialah pilihan terbaik untuk anda, semak senarai di bawah untuk melihat dokumentasi tambahan yang diperlukan oleh beberapa syarikat penyewaan paling popular di Malaysia.

Popular posts from this blog

Petua untuk mengembara dengan haiwan peliharaan dalam kereta sewa

Adakah syarikat penyewaan kereta membenarkan haiwan peliharaan?